Kontakt telefoniczny z kancelarią:
W Polsce nabycie niektórych nieruchomości przez cudzoziemców jest możliwe, lecz podlega określonym restrykcjom i wymaga uzyskania zezwolenia na zakup. Proces ten jest regulowany przez polskie prawo, mające na celu ochronę interesów narodowych i bezpieczeństwa państwa, a jednocześnie umożliwienie inwestycji zagranicznych na polskim rynku nieruchomości. Zasady przyznawania zezwolenia są zdefiniowane w ustawie o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
Aby uzyskać pozwolenie na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca w Polsce, konieczne jest spełnienie kilku, kluczowych warunków. Pierwszym z nich jest wykazanie tzw. więzi z Polską – zazwyczaj związane jest ono z posiadanym pozwoleniem na pobyt na terenie kraju. Pozwolenie to może być czasowe, stałe lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE. Następnym wymogiem jest złożenie formalnego wniosku do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Nie ma oficjalnego wzoru wniosku o wydanie zezwolenia – wniosek należy przygotować samodzielnie zawierając wszystkie wymagane przepisami elementy w tym dotyczące nieruchomości oraz nabywców.
Do wniosku załącza się dokumenty i dowody wykazujące okoliczności wskazane we wniosku.
Podczas ubiegania się o zezwolenie na nabycie nieruchomości przez cudzoziemców w Polsce, istnieje wiele prawnych wyzwań, z którymi mogą się spotkać. Te przeszkody prawne często wynikają z wymogów ochrony bezpieczeństwa państwa. Na przykład, nieruchomości znajdujące się w bliskim sąsiedztwie obiektów wojskowych mogą być niedostępne dla cudzoziemców. Jest to związane z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa narodowego.
Podobnie, nieruchomości o znaczeniu historycznym lub kulturalnym mogą być objęte specjalnymi restrykcjami. Jest to związane z ochroną polskiego dziedzictwa kulturowego, które jest cenne nie tylko dla obywateli, ale również dla całej społeczności międzynarodowej. Cudzoziemcy mogą też napotkać problemy związane z prawnymi wymogami dotyczącymi ochrony środowiska, szczególnie jeśli chodzi o nieruchomości zlokalizowane na chronionych terenach przyrodniczych. Te i inne czynniki mogą skomplikować proces uzyskania zezwolenia na nabycie nieruchomości, co wymaga starannego zrozumienia i przestrzegania polskiego prawa nieruchomości.
Ile trwa zezwolenie na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca? Proces ten może być różny – znaczący wpływ ma dokładność i kompletność złożonego wniosku. Przeważnie jednak wynosi on do 6-7 miesięcy. Wzór wniosku o zezwolenie na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca jest dostępny online na stronie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Kolejnym krokiem jest złożenie wniosku do Ministerstwa wraz z wymaganą dokumentacją. Dokumenty te powinny zawierać szczegółowe informacje na temat nabywcy, a także na temat samej nieruchomości. Po złożeniu wszystkich dokumentów, rozpoczyna się proces oczekiwania na decyzję. Proces ten, chociaż skomplikowany i czasochłonny, jest niezbędnym etapem dla cudzoziemców pragnących nabyć nieruchomość na terenie Polski. Umowa nabycia nieruchomości podpisana bez zezwolenia jest nieważna.
Spotkania odbywają się w siedzibie kancelarii w Krakowie
przy ul. Lubicz 3/202 (II piętro).
Jeśli korzystasz z komunikacji miejskiej należy dojechać do przystanku „Teatr Słowackiego”.
Linie tramwajowe nr: 2 | 3 | 4 | 14 | 20 | 24 | 50 | 52 | 70
Linie autobusowe nr: 124 | 152 | 424 | 502
Parking przy ulicy (Lubicz, Westerplatte, Pawia, Basztowa, Kopernika) bądź w okolicach Galerii Krakowskiej.
Dojazd pociągiem – stacja Dworzec Główny Kraków.
Kancelaria znajduje się 650 metrów od Małopolskiego Dworca Autobusowego.
Istnieje możliwość umówienia spotkania w filii kancelarii w Radłowie koło Tarnowa (ul. Zakościele 1). Porad udzielamy tam w piątki po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu spotkania.
pliki Cookies
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.